- nem tudom, hogy jó helyre nyitottam-e témát, de ez majd kiderül, ugyis megmondja valaki.
- én nagyon kezdő vagyok és tudatlan. El tudná nekem valaki egyszerűen magyarázni, hogy mi a lényegi különbség a widget és a plugin között? Már többen próbáltak világosságot gyujtani az agyamban, de eddig még nem jártak értékelhető eredménnyel. Amit olvastam ezekről, az is kissé kinai nekem. Valami hétköznapi hasonlatokkal operáló magyarázattal tud rajtam segiteni valaki? Hálás lennék!
PS: használni tudom ezt a két dolgot, nem azzal van baj. De én szeretem általában meg is érteni azokat a dolgokat, amiket használok, a magam korlátain belül.
hú, ha használat közben számodra nem derült ki a különbség, akkor mégis, hogyan tudod használni őket? :blink:
Mano költői kérdését kiegészítve (bár elismerem, elég érdekesen tudod összehozni )
Szóval… a widget az egy felhasználóbarát plugin elhelyezés a sidebarban. Fogd és vidd módszerrel tudod bedobálgatni fél perc alatt a kellő dolgokat a sidebarba. Remélem így már érthető…
Plugin: beépülő, kiegészítő a wordpress alaptelepítésében nem meglévő=új funkciót hozzáadó file(ok összessége)
widget: egyfajta oldafeléptő elem. Főként oldalsávok kialakításakor használatos… Ez az egyik módja az oldalsávok felépítésének: widgetek ráncigálása. Másik: függvények és kódok szerkesztése a sablonfileokban.
De ha ennyire nem érted mik is ezek akkor talán olvasnod kéne még egy kicsit/ismerkedned a rendszerrel…
A widget tulajdonképpen egy disztribúciós módszer. Nem más, mint egykis, speciális program, amit be lehet ágyazni egy weboldalra vagyszámítógép desktop-ján vagy épp az iPhone-on futtatni. Az applikációfolyamatosan kapcsolatban áll a kiszolgálóval, és „liveâ€, mindigfrissülő információkat biztosíthat. A widget, gadget és alkalmazás(utóbbi iWiW és Facebook esetén) kifejezések jelentése között nincskülönbség.